Den röda tråden

För mig är det viktigt med en röd tråd genom ett evenemang. Nu har jag ju i och för sig till och med gått en högskoleutbildning inriktad mot evenemang och upplevelser så lite extra petig och "arbetsskadad" har jag nog blivit genom det. En röd tråd behöver inte vara så "synlig" att alla gäster kommer upptäcka det, men har man bestämt någonting som man utgår ifrån så kommer hela bröllopet att bli mer sammanhängande. Antingen en färg, en blomma, känsla eller bara en liten detalj. När man väl har bestämt hur man vill att bröllopet ska vara så tror jag att denna detalj kommer att falla sig naturligt, så då gäller det bara att hålla fast vid den hela vägen fram.

Våran "röda tråd" är vårat färgtema och vissa detaljer som kommer att följa med genom allt: inbjudan, valet av kläder, brudbukett, vigselprogram, festprogram, dukning, dekorationer och bröllopstårta. Den som är uppmärksam på vårat bröllop kommer även att märka av små roliga detaljer som vi har tänkt igenom lite extra :)

När vi började våran planering diskuterade vi först vilken sorts bröllop vi ville ha. Vi velade mellan alla olika varianter; utomlands på en sandstrand, som en överraskning, ett klassiskt kyrkbröllop... Tillslut landade vi på en mer klassisk variant, även om vi försöker att göra vissa detaljer väldigt o-klassiska ;) Efter det började vi spåna på färgtema, vi utgick från att det är på hösten vi ska gifta oss och ville ha en fräsch, modern och tuff känsla. Därför fick svart dominera och vara det "tuffa" inslaget och så lade vi till gult som är höstigt och modernt och vitt för det fräscha. Vi googlade många bilder kring vårat färgtema, vissa har till och med hamnat här på bloggen. Snabbt gav dom bilderna oss inspiration på hur vi skulle kunna göra bordsdekorationer med mera och även utformningen av inbjudningskorten växte fram. Så det kan jag rekommendera, vet ni vilka färger eller nån detalj ni vill ha med: googla er less! Ju mer bilder och inspiration man har kikat på desto mer säker blir man på vad man vill ha, så var det åtminstone för oss :) Glöm inte att googla på engelska också!

Efter att vi bestämt färgtema ska jag erkänna att det har gått väldigt enkelt för oss. Program som "Say Yes to the Dress" har gett mycket inspiration till kläder och alla bilder vi har googlat gav oss snabbt en vision av vad vi är ute efter. Så när jag såg klänningen så visste jag faktiskt att det var min klänning, i alla fall efter några ändringar. Och sen har resten bara flutit på, vi har hittat små detaljer som följer genom hela arrangemanget. Från inbjudningskortet ända till middagen. Vi har en ganska tydlig bild över hur vi ska dekorera lokalen och har kunnat börja göra inköp vilket känns jätteskönt. Vi visste att det inte är billigt med bröllop men det var ändå dyrare än vi trott, så det är skönt att kunna dela upp kostnaderna. Så satsa på att ha en röd tråd - jag är övertygad om att det underlättar!

Publicerat: 2011-04-22 @ 09:30:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!