Blommornas betydelse

Är man lite blyg - kan man använda blommor för att säga vad man tycker.  Antalet blommor innebär olika saker så också vilken färg blomman har. (källa: www.brollopssidan.se) 


Antalet blommor

En blomma -
 Du är mitt allt
Två blommor - Låt oss resa bort tillsammans
Tre blommor - Jag vill träffa dig igen
Fyra blommor - Jag ser upp till dig och är dig tacksam
Fem blommor - Jag gör vad som helst för dig
Sex blommor - Jag litar inte på dig
Sju blommor - Jag älskar dig
Åtta blommor - Jag förblir dig trogen intill döden
Nio blommor - Jag vill vara ensam med dig
Tio blommor - Vill du gifta dig med mig

Färgens betydelse

Vit blomma -
 Jag tror på din renhet och jungfrulighet
Gul blomma - Du är solen i mitt liv
Orange blomma - Jag är din trogne vän
Rosa blomma - Jag är förälskad i dig och lovar dig trohet
Röd blomma - Jag räknar dagarna tills vi möts igen
Mörkröd blomma - Jag saknar dig så
Lila blomma - Jag önskar dig all lycka och välgång i livet
Blå blomma - Jag vill bli vid din sida intill döden
Blåa, röda och vita blommor - Jag vill gifta mig med dig
Publicerat: 2011-01-03 @ 09:07:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!