Rispåsarna är klara!



Bilderna blev inte riktigt så bra som jag hoppats men nu har vi 99 stycken rispåsar (hade beställt 100 så en försvann väl efter vägen). Vi har fler rispåsar än inbjudna gäster men då vi vet att det är ett antal som inte är bjudna till festen som vill bevittna vigseln så vill vi vara säker på att så många som möjligt får en påse. Mycket ris kommer det bli ;) Minskade dock ner från den planerade matskeden till ungefär hälften. Jag är himla nöjd över våra påsar :D


Jag har skrivit om det tidigare men nämner det igen då jag inte vill att någon av våra gäster ska behöva fundera på saken, Statens Veterinärmedicinska Anstalt säger att det är en myt att "ris skulle svälla upp i fåglarnas magar och skada dem. Det stämmer inte heller, däremot har ris ett lågt näringsvärde och det är av den anledningen mera lämpligt med feta fröer som exempelvis solrosfrön."
http://www.sva.se/navigera/Djurhalsa/Vilda-djur/Allman-information-om-vilt/Utfodring-av-faglar-och-vilt/Myter-om-tillskottsfoder/

Publicerat: 2011-07-11 @ 22:47:00


2 kommentarer
Postat av: Elin W

naaw... så fina dom blev :-)

2011-07-12 - 08:03:05 |
Postat av: Elin (blivande bruden)

Jag är nöjd :) Mycket bättre än första försöket ;) hihi

2011-07-12 - 09:46:50 | URL: http://jagblirsnartfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!