En pysselkväll som blev en vinkväll

Jag och värdinnan skulle ha en pysselkväll igår och göra rispåsar att dela ut i kyrkan. Jag hade hittat riktigt billigt organzatyg på Ebay och tänkte att det skulle vara lätt som en plätt att klippa ut bitar, fylla med ris och knyta en rosett runt. Men vi insåg snabbt att det var svårt att klippa rakt och snyggt i detta tunna tyg och vi kanske inte hade koncentrationen som krävdes för att få det så bra som man skulle vilja. Så vi gjorde två testpåsar sen insåg vi att det där var en otroligt tidsödande aktivitet så våran pysselkväll blev mer en vinkväll med en hel massa bröllopsprat och ja, två rispåsar haha. En stor eloge till alla brudar och brudtärnor som gjort hundratals sådana påsar!   Men nu har jag löst problemet, jag har köpt 100 st färdiga påsar på Ebay för 75 riksdaler inkl. frakt. Och med så bra priser var det inget att tveka på. Hoppas nu bara att det blir bra ;)

Publicerat: 2011-06-16 @ 21:19:00


2 kommentarer
Postat av: Blivande maken

Du bara handlar och handlar ;)

2011-06-17 - 06:11:29 |
Postat av: Elin

haha <3

2011-06-17 - 15:36:36 | URL: http://jagblirsnartfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!