Att beställa klänning

Om det är någon av er som funderar över hur det går till att beställa klänning så ska jag nu beskriva gårdagen när jag beställde min.

Jag hade med mig en bild från butikens hemsida på "grundklänningen" jag ville ha, sedan hade jag med några andra bilder som visade att detaljerna jag ville ha var möjliga och så hade jag skrivit några anteckningar mer precist. Efter att vi diskuterat ändringarna och jag kommit fram till att jag ville beställa så gick jag in i ett provrum med hon som är sömmerska där och hon mätte mig ungefär överallt. Från axeln ner till midjan, från midjan ner till golvet (hade med mig skorna jag ska ha på bröllopet vilket är ett plus!), runt midjan, runt höfterna, över brösten, under brösten, ja det blev en hel del mått! Sen var det fixat, hon behöll mina bilder och jag fick veta priset, de la endast på 1000 kronor från grundpriset för alla mina ändringar. Jag fyllde i mina kontaktuppgifter och bestämde om klänningen skulle vara vit eller ivory. Sen var det klart :)

Jag frågade hur det fungerade om klänningen skulle vara stor där i slutet på augusti (tränar en hel del nu och har redan minskat över en decimeter i midjemått wohoo!) och de sa så här: När klänningen kommer in så får jag komma och prova den och se så att den är så som jag vill ha den, och jag ska ha med mig skorna jag ska använda om jag har dom för att se att den är nog lång med mera. Sedan kan jag komma in ett tag innan bröllopet och så kan de ta in den om det behövs. Samt att de tog måtten ganska snävt. Jag är så nöjd med Briar Rose i Luleå, de har mitt fulla förtroende! Nu längtar jag så oerhört tills jag får prova den! :D

Publicerat: 2011-03-12 @ 11:40:56


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!