Frieriet - 15 maj 2010

Peter var den som friade. Det var en lördag, jag hade jobbat i badet på dagen och vi höll på att förbereda för en grillfest tillsammans med några av våra vänner. Det var en solig och fin dag/kväll. Jag hade precis kollat till potatisklyftorna i ugnen och vi pratade. Som vi brukar för det mesta så gav vi varandra några pussar i farten medan vi plockade fram allt vi behövde. Det var inte heller länge kvar innan folk skulle börja komma.

Då gick Peter ner på knä, där framför spisen i vårat fina kök, och frågade om jag ville gifta mig med honom! Helt oförberedd så frågade jag "På riktigt??" innan mitt svar blev "JA". Vi hann till och med prata lite om vad vi ville ha för nån sorts bröllop innan gästerna kom, och sen satt vi och kastade extra många blickar till varandra under hela grillfesten. Plötsligt hade vi en stor och spännande hemlighet.

Det kanske inte var det mest "ultraromantiska" frieriet som hade planerats i flera månader men det var spontant och alldeles rätt!





Idag har vi varit förlovade i hemlighet i sex månader :)

Publicerat: 2010-11-15 @ 12:06:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!