En intensiv bröllopshelg

Vi har varit duktiga hela veckan och gjort bröllopsärenden nästan varje eftermiddag. Vi har bland annat köpt det sista till dekorationerna och fixat det mesta av Peters kläder. Igår var vi på Dollarstore och hittade skålar till snaxen som matchar vaserna så bra att man nästan blir tårögd! Haha! Och även helgen som kommer blir fullspäckad med bröllopsförberedelser! Vi ska skriva ut alla festprogram, spika bordsplaceringen, beställa tårtan (ja nu SKA vi verkligen göra det), skicka iväg förlovningsringarna på putsning (guldsmedsbutiken gör det inte själva då de är av titan) + att Peters ring ska graveras, förhoppningsvis fixa min vigselring lite mindre då den är för stor och så ska jag köpa lite nytt smink som tex. en mascara. Sedan planerar vi även att stryka dukarna och hänga upp dom på en galge. Sedan fraktar vi dem i en "resegarderob" när det är dags, tror att det kommer funka utmärkt så att vi slipper stå och stryka dom när vi väl ska duka och fixa i lokalen.

Nästa vecka är också fullspäckad, det börjar kännas att det bara är någon vecka kvar. Det som står på agendan för v.34 vecka är just nu:
- Beställa kläder till serveringspersonalen.
- Prova bröllopsklänningen igen med alla smycken och detaljer, har så svårt att föreställa mig hur det kommer bli så jag vill se det på! Har grym beslutsångest när det gäller smycken just nu.
- Fixa en väst till Peters kläder.
- Gå in skorna ordentligt.
- Träffa serveringspersonalen och diskutera upplägget och ge dem en chans att träffa varandra.
- På lördag ska vi träffa prästen!
- Vi ska köpa den sista läsken mm. till baren.
- Sätta ihop alla festprogram om vi inte hinner göra det i helgen.
- Jag måste fixa klipptid så att håret är nyklippt och fräscht inför den stora dagen, Peter har varit duktig och bokade sin tid när han klippte sig sist! :)
- Skriva listor på ALLT så att vi inte missar nånting!

v.35 ser ut ungefär såhär:
- Efter mötet med prästen ska vigselprogrammen göras klart.
- Helt orelaterat till bröllop så fyller min pappa 50 år, så det ska vi ju fira!
- Slänga i en toning i håret så det är glänsande och snyggt ;)
(Vi har säkert massor att fixa som jag inte kommer på just nu hehe.)

v.36 - This is it!
- Köpa färskvarorna till baren.
- Packa ihop allt som ska med till lokalen.
- Fredagen: duka och ställa i ordning. Hämta allt porslin och blommor till bordsdekorationerna.
- Lördag: Bröllopsdags! Hämta brudbukett och coursage, fixa smink och hår. Bli man och hustru!


Puuuh! Intensiv tid just nu. Jag längtar tills vi är gifta!

Publicerat: 2011-08-19 @ 09:48:23


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!