SVENSEXA!

Det är ju Elin som främst har hand om denna blogg men nu tänkte jag göra ett inlägg och lite kort beskriva gårdagens svensexa.

När Elin åkt iväg på motorcykeln på morgonen så gick jag och la mig igen och såg på tv. Omkring 9.30 knackade det baki dörren och där stod grannen och hennes son med ett meddelande till mig. Där stod det vad jag skulle packa och att jag skulle befinna mig på en parkering några hundra meter från huset klockan 10 för att hämta mitt fordon. När jag kom dit möttes jag av en cykel med plåtburkar och stora gula skyltar med texter i stil med "Snart är mitt liv slut" och på andra sidan "Snart börjar livet". Jag fick välja vilken väg jag skulle ta till en bensinmack, antingen rakt genom centrala stan eller en lättare omväg vilket dock kunde medföra ett straff under dagen. Jag tog självklart vägen genom centrum, laglydig som jag är promenerade jag på gågatan med min cykel i släptåg vilket jag sen fick höra under kvällen. ;) På bensinmacken möttes jag av grabbarna för en frukostkorv.

När den delikata frukosten ätits upp hoppade vi in i bilarna och begav oss mot en skjutbana för lerduveskytte. När skjutningen var avklarad fick jag första ölen så jag behövde inte börja lika tidigt som Elin. :) Vi drack lite kaffe och fikade sedan åkte vi till en grillplats vid en liten sandstrand. Där grillade vi lunch, umgicks, spelade kubb och volleyboll. Jag fick precis som Elin måla en tavla med fingerfärg föreställande min blivande fru. Efter det fick jag hoppa upp på cykeln igen och fick börja trampa in mot stan, blev tack och lov upplockad efter några kilometer då det var en bit att cykla hela vägen. Sedan körde vi runt lite för att fördriva tid. Sen släppte de av mig en liten bit från målet och så fick jag cykla sista biten. Väl framme på Havsbadet så fick jag cykla tio varv i rondellen utanför huvudentrén, jag var inte ledsen att alla burkar hade lossnat på vägen så att det hade slutat skrammla haha. Sedan fick jag åka till slutdestinationen där vi bastade, drack öl och surrade. Jag tvingades även hoppa i havet då  jag trodde jag behövde rädda en full flaska Lagavulin (whiskey) som kastats på botten. När jag väl fått upp flaskan och skulle ta en värmande slurk så var det bara äppeldricka i flaskan!! Som kompensation fick jag sedan en flaska Laphroaig (annan whiskey).

Sedan tittade vi på när Elin kom inåkande på vattenskotern och snurrade runt i full fart ute på havet. Och sedan fortsatte festen med mer bastu, öl, mat och lite lekar. Hade en riktigt trevlig dag, kväll och natt och mår som jag förtjänar idag ;) Stort tack till alla inblandade!

Publicerat: 2011-08-07 @ 19:08:29


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!