Första klänningsprovningen

Då har jag varit och testat första bröllopsklänningen i hela mitt liv. Jag hade hoppats på en överväldigande känsla och pirrande lycka i hela kroppen, men känslan var: ehh. Jag försökte förklara för kvinnan i butiken vad jag ville ha. Sa att jag ville ha en klänning som inte är traditionell utan en som får folk att säga "wow" och hoppades på att hon då skulle visa mig lite extraordinära och speciella klänningar. Den första klänningen hon tog fram sa inte wow någonstans. "Den var tantig" för att citera mamma. Den andra klänningen satt fint, den tredje minns jag inte och den fjärde (femte?) var "en billigare klänning som får ner budgten lite" (hade jag bett om det?) När jag frågade hur jag ska tänka nu när jag vill börja kolla på klänning samtidigt som jag planerar att gå ner i vikt, efter att hon tittat på mig var hennes svar: "köp en klänning som passar nu, men som kanske sitter lite tight, för det där med att gå ner i vikt funkar ju sällan."

Mamma såg en fantastisk klänning som kanske inte var min stil men som hade varit kul att prova. En klänning som jag verkligen hade velat prova. Den fanns bara i storlek 36 plus att kvinnan i butiken antydde att den var för dyr för oss. Hur tusan kan hon veta vad som är för dyrt för oss när hon inte ens har frågat mig om min budget?? Återigen kom det där med hennes förutfattade mening över min budget... Klänningen som jag har sett ut på deras hemsida och som jag verkligen verkligen hade velat prova hade hon inte inne, och hon tog bara in den om jag var villig att beställa den, dvs. köpa den. Om jag vill köpa en klänning jag aldrig sett på riktigt kan jag väl lika gärna beställa den på internet där den är billigare, eller?

Jag fick inte prova någon klänning som sa "wow" eller ens "oooooh". Dom flesta klänningarna var stl.38 och mindre (=skulle passa ett av mina lår) En av klänningarna satt jättefint men var inte rätt stil för mig. Dock verkade kvinnan i butiken ha bestämt sig för att det var min klänning då hon inte verkade vilja visa några fler men det gjorde inget - vid det laget var jag riktigt less!  Nä, Cinderella i Piteå kommer inte få mina pengar. Nästa helg ska jag kolla i Luleå. Hoppas på en roligare känsla då!

Publicerat: 2011-01-08 @ 20:37:58


5 kommentarer
Postat av: jessi

men gumman!!! fy vad jag blir arg. Om jag bokar en ny tid och följer dig dit lovar jag att du ska få lite wow känsla!! =)

2011-01-09 - 02:08:48 | URL: http://jessilundgren.blogspot.com
Postat av: Elin

Känner mig också rätt irriterad. Ska ge Luleå en chans först så får vi se om jag är sugen på att åka in på Cinderella igen, och då tar jag med dig! Och ställa lite högre krav på kvinnan och inte stå och tro att hon tar fram det jag bett om i slutändan...

2011-01-09 - 09:56:01 |
Postat av: jessi

tur du k'nner en ultra subba då! Sist vi var dit fick vi porva även kl'ningar som inte passade =P

2011-01-10 - 16:16:54 | URL: http://jessilundgren.blogspot.com
Postat av: Fia

Jag fick samma upplevelse i Piteå. Det slutade med att jag sydde eländet själv.

2011-01-16 - 08:54:57 |
Postat av: Elin

Jag är väldigt glad att jag fick en bättre upplevelse i Luleå och till och med hittade ett alternativ! :) Vad duktigt att sy en egen! Det skulle jag aldrig våga göra :)

2011-01-16 - 09:35:40 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!