Skulle prova klänningen igen men...

Ska först ge er bakgrundshistorien. Den 7 maj var jag och provade klänningen för första gången, sen bokade vi in att jag skulle komma och prova den igen efter ändringarna. Vi bokade in den 14 juni. Veckan innan det datumet insåg jag att butiken enbart hade öppet till klockan 17, vilket är ett stort problem då jag jobbar till kl.16 här i Piteå och klänningen finns i Luleå på Briar Rose. Det är en resesträcka på ca. 6 mil enkel väg. Efter många om och men fick jag äntligen tag på butiken och förklarade att jag inte skulle hinna dit i god till innan kl.17 och frågade om jag kunde komma veckan efter på onsdagen då jag slutade tidigare då (alltså igår). Vi bokade in att jag skulle komma klockan fyra.

Min värdinna tar ledigt några timmar så att hon kan sluta tidigare och jag pusslar lite på jobbet så jag kan åka lite tidigare än vanligt. Vi kör så snabbt man får till Luleå för att ha gott om tid att vara där klockan fyra som överrenskommet. När vi kommer dit är det mörkt och låst, på dörren finns en lapp som meddelar att de har öppet mellan 16.30-18.00 på vardagar under sommaren. Varför informerade dom mig inte om detta när jag påpekade att jag inte skulle hinna till klockan fem?? Och varför bokade dom in mig klockan fyra när det inte ens öppnat då??


Så vi fördriver halvtimmen som är kvar, när jag kommer till butiken är det en vikarie som jobbar (visar sig sen att det är sömmerskan) och de ordinarie är på semester. Jag börjar med att påpeka att jag faktiskt hade bokat tid och att dom måste sätta upp de nya sommartiderna på hemsidan! Hon visste inte ens om att jag skulle komma. Sen sa jag nåt i stil med: Jag skulle komma in idag och prova min klänning som skulle vara klar. Hon går in och kikar där bak och sen kommer hon ut och säger att "nej, den har nog inte kommit ännu". Jag blir lite uppretad och förklarar att jag faktiskt redan provat den och att det är bekräftat att ändringarna skulle vara färdiga. Vi diskuterar endel och jag förklarar att jag faktiskt egentligen skulle ha provat den förra veckan. Mycket diskussioner följde varpå hon erbjöd oss att följa med till hennes lägenhet när hon har stängt butiken efter klockan sex, då den KANSKE kunde finnas där för det var tydligen där hon satt och sydde alla ändringar. Vi förklarade att vi inte riktigt hade den tiden att vänta på i 1 ½ timme för att åka och KANSKE hitta klänningen där och hon ville inte ringa den ansvariga och fråga var den fanns och vad som hänt när det blivit så här fel. Efter mycket om och men åker vi utan att ens ha sett klänningen. Som tur var hade vi planerat en sushimiddag så vi hade nåt annat att se fram emot, om än det kändes onödigt att köra cirka 12 mil tur och retur för att äta sushi.

Sen ringer hon på kvällen och förklarar att klänningen fanns i hennes lägenhet. Sen kommer det fram att de ändringar som var planerade att göras i början på maj inte ens var gjorda ännu. Så om vi hade väntat till efter klockan sex och följt med henne till lägenheten så hade klänningen ändå inte varit förändrat utan haft samma passform som första gången jag provat. Men hon resonerade som så att eftersom jag ska gifta mig först i september så är det ju "ingen fara". Och hade jag inte pusslat med arbetstiderna och kört totalt 12 mil för att prova den igen så hade det inte varit någon fara. Om dom bara hade meddelat att de hade mycket just nu och ville skjuta på min tid till efter midsommar så hade jag inte blivit upprörd överhuvud taget utan haft stor förståelse för deras arbetssituation. Men när jag har bokat in en tid som vi dessutom ändrade och bekräftade förra veckan och klänningen inte är i närheten att vara klar, ja då blir jag redigt förbannad!

Den ordinarie tjejjen skulle vara tillbaka den 4:e och jag var tydlig med att jag ville att hon skulle ringa mig då. Nu hoppas jag bara att hon ringer mig i början av den veckan, annars blir jag ordentligt arg och besviken!

Publicerat: 2011-06-23 @ 08:17:28


3 kommentarer
Postat av: Superwoman

Vilka AS! Åh, jag förstår din ilska. Det är ju verkligen inte okej att göra så. Det är ju inte direkt att man inte har något annat att tänka på, trots att det är någon månad klart. Huvva. Jag lider med dig! Hoppas de skärper sig snarast!

2011-06-23 - 10:48:40 |
Postat av: Elin (blivande bruden)

Ja jag hoppas verkligen att hon ringer när hon är tillbaka på semestern och har en bra förklaring till varför hon bokat in en tid med mig men inte berättat det för personen som jobbar. I ett sånt här läge kan man ju bara vara glad att jag inte ska gifta mig i början av juli!

2011-06-23 - 11:51:13 |
Postat av: Madeleine H

Shit vad sur jag blir av att läsa det här!



Så där beter man sig inte mot sina kunder och man har ju för tusan en kalender så man har koll så om man ändrar nån tid då hör man av sig till dom bokade. Sommarvikare eller inte så ska det klaffa...



Jag håller tummarna för att dom skärper sig *100001 och fixar din klänning så du slipper tänka på den och kan känna dig lugn och trygg.

2011-06-30 - 23:34:47 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!