Något gammalt, något blått...

Något gammalt
Till minne av brudens föregående liv och hennes familj. Det kan vara ett smycke från mormor eller hennes mors brudklänning.

Mitt något gammalt
:
Har inte helt bestämt mig men det blir antingen ett halsband från min mormor eller från min mamma.

Något nytt
Någonting som symboliserar framtidshopp. Det är vanligast att välja en ny brudklänning, men även något annat som ingår i brudutstyrseln kan väljas som t.ex. skor eller underkläder.

Mitt något nytt: Här finns det mycket då nästan hela min outfit är ny, men vi kan väl säga klänningen.


Något lånat

Det är viktigt att låna någonting från en vän som är lyckligt gift, för då kommer deras lycka att smitta av sig till det blivande brudparet. Ett smycke eller näsduk är vanligt.

Mitt något lånat
:
Jag har lånat ett armband med ett hjärta på från min vän Jessica, jag är övertygad om att dom är lyckligt gifta :)


Något blått

Blått symboliserar trofasthet, renhet, kärlek och är även hoppets färg. Det vanligaste är att bära ett strumpeband i blått eller med blå dekoration. Det kan också vara en blå blomma istoppad i brudbuketten. Förr var det vanligt att sy in en blå tråd någonstans i klänningen.

Mitt något blått: Jag kommer ha blåa rosetter på min strumpebandshållare.

Silvermynt i skon

Detta symboliserar rikedom, inte bara ekonomisk utan även av lycka och glädje.

Jag kommer ha ett silvermynt i skon ;)


Kass bild... jag vet ;)

Publicerat: 2011-09-09 @ 11:57:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!