Våran bröllopsdag

Tänkte försöka skriva ner hur våran bröllopsdag blev.

Min morgon började kring 6.30 då jag hoppade i duschen, Peter klev upp strax efter. Efter det åt jag lite frukost och väntade på att Annica skulle komma och börja med smink och hår. Hon gled in på gården som avtalat kring 8, då hade mitt hår nästan torkat om än det fortfarande var nog så fuktigt. Vi ville behålla mina naturliga lockar så vi undvek att föna och hålla på då det kan få mitt hår att bli lite risigt. Smink och hår fixades och jag är supernöjd över båda. Men håret var helt fantastiskt!! Vi var oroliga hela morgonen då regnet fullkomligt öste ner, men det stannade upp och hann till och med torka upp lite till kl.13 då det var dags för fotografering. Vi träffade Magdalena nedanför stadshuset vid vattnet där vi skulle fota, solen kikade till och med fram en liten sväng. Vi kände oss väldigt bekväma med henne bakom kameran och hann faktiskt ta de allra flesta bilderna innan det började regna igen. Enligt tidsplanen skulle vi ha kunnat fota en halvtimme till men regnet satte stopp för det. Så då åkte vi till kyrkan en halvtimme tidigare än planerat och var där en hel timme innan vigseln. Men det var ganska skönt, vi hann lyssna på Patrik och Rikard när de körde igenom alla solosånger och många av våra gäster var tidiga så hade vi kommit som planerat hade de hunnit se oss.

Vigseln var magisk, vi var båda förvånandsvärt lugna före då vi satt i brudkammaren. Vi skrattade, lyssnade på musik och åt godis. Men när vi kom fram till altaret så kände vi båda av alla känslor, rösten höll på brista för oss båda och nog fällde jag en tår eller tre. Lyckades hålla mig samman till sista låten men då gick det inte längre haha. Då det öste ner under hela vigseln fick vi göra om planerna lite och gå ut genom en annan dörr än vi först hade tänkt, så vi kom ut där det fanns lite tak. Men när vi kom ut var det uppehåll och regnet lyste med sin frånvaro. Efter alla grattis så åkte vi iväg i en svart Mustang GT 500 (typ) årsmodell 2000-tal. Jag älskar dessa bilar så det var en fröjd ;) När vi väl åkte till festlokalen så skålade vi och minglade lite innan det var dags för maten. Det hölls några fina tal, det blev lite spex och några lekar. Alldeles lagomt av allt! :) Det var en riktigt trevlig fest och allt flöt på som planerat. Vi velade lite in i det sista men tillslut körde vi även den dans vi hade försökt öva in. Vi hade ju inte hunnit öva så mycket som vi hade hoppats men det fungerade, det var jag som ville till och dansa fel medan Peter verkade ha koll på läget ;) Det är svårt att sammanfatta en dag som är så omvälvande, känslosam, underbar och magisk i ord. Men det här var väl i grova drag hur det blev. Jag är då lyrisk, det blev till och med bättre än förväntat! :)

Publicerat: 2011-09-12 @ 21:47:03


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!