Brudfrisyr med fläta

Ni kanske inte är in och kikar på alla kommentarer jag får. Men Nina S har lämnat en bra kommentar om brudfrisyrer som jag tänkte uppmärksamma lite extra.

Nina S om Brudfrisyrer:

jag igen... :) är frisör själv så det här med brudfrisyren är ju det Roligaste för mig. Tips för att få en mer intressant uppsättning även om den ska vara klassisk och enkel med slarviga lockar är att lägga in små flätdetaljer till ex. Hur snyggt som helst att locka små flätor också och så får man det lite mer eget än "bara" lockar. För i stort sett Varenda brud har lockar och lite uppsatt... Snyggt men kan kännas tråkigt tycker jag :) Nå annat som är riktigt fint om man gillar pyssel är att knyta Småsmå pärlor på en genomskinlig tråd som man sen kan väva in i uppsättningen. Blir diskret men ändå mycket detalj :)


När jag var på brudvisning såg jag en frisyr jag fastnade för. Det var en "slarvig" knut i nacken med en spännande detalj. I knuten var det en fläta som snirklade sig runt bland lockarna, den stack ut lite extra genom att de sprayat den med ordentligt med glitterspray så den glittrade vackert. Flätan agerade hårsmycke och var en riktigt tuff detalj. Efter Ninas kommentar är jag ännu mer lockat att lägga till en sån detalj i min uppsättning! Jag har lagt till lite snygga frisyrer med flätor som lite extra inspiration, det är riktigt snyggt och jag håller med Nina om att det skulle kunna göra även den vanligaste frisyren lite mer originell. Tänk vad häftigt att spraya någon av flätorna i bilderna med ordentligt med glitterspray, riktigt tufft!

Publicerat: 2011-04-08 @ 10:33:00


2 kommentarer
Postat av: Nina S

vad kul att du redan sett sådana frisyrer!:) Jag ser nu när jag läser igenom min kommentar att jag verkligen "skriver de jag tänker", slarvigt med andra ord. Jo det hade jag inte ens tänkt på att spraya en fläta me glitter. Har du en locktång så testa locka en fläta också ser du hur läckert det kan vara.. Eller en gammaldagskrustång är inte heller fel. Själv funderar jag på att fläta in något silvergarn eller en tunn silverkedja i någon fläta.... Det är bara fantasin som sätter gränser när de gäller håret. Man kan göra hur coolt som helst me små saker. Hoppas du hittat en bra frisör där i lule! :)

2011-04-08 - 21:06:55 | URL: http://ninniii.blogg.se/
Postat av: Sara

Såå fint, bild nr två liknar den frisyr jag själv hade på vårt bröllop. Rekommenderar den starkt, man känner såå snygg och ifall det blir lite slarvigt efter dagen så behöver man inte bryta ihop för att bröllopsfrisyren faller sönder. Det är bara att ta en hårnål till :)

2011-04-10 - 10:25:03 | URL: http://lillabrollopsmonstret.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!