Pysseltillbehör

Detta använde jag för att sätta ihop våra inbjudningskort. Jag rekommenderar taperunners med permanent lim. De gör inte pappret fuktigt som annat lim kan göra och det sitter väldigt bra. Jag använde limstiftet väldigt lite då pappret kunde bli lite "vågigt" av fukten. Enda som är med taperunners är att det är en begränsad mängd "lim-band" och dom tar slut fortare än man tror, så köp ett helt gäng om ni ska använda er av det! Det finns även varianter där man kan köpa refills. Sedan köpte jag en pappersskärare, det går så mycket smidigare att kapa en hel mängd raka kanter med en sådan och den jag köpte kostade under 200 kr. Men även en vass sax kom till användning, främst till banden. Taperunnern på bildern har jag använt mig av, bland andra, och den var bra. Pappersskäraren är inte exakt likadan, dom verkar inte ha kvar min modell på Panduro. Men det är samma modell där man drar bladet över pappret för att skära och den på bilden nedan kostar 159 kronor. Med facit i hand skulle jag ha köpt en sådan där pappersskärare med "giljotin" då det blev för tjockt med bandet och tre ihoplimmade papper under "linjalen" när jag ville skära till det sista, så jag fick klippa för hand. Så om ni vet att ni ska ha band och flera lager papper kan det vara bra att tänka på det.



Publicerat: 2011-04-02 @ 08:37:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!