Sju stadier av äktenskaplig förkylning

Här kommer ett av bidragen i tävlingen vi hade här i bloggen för ett tag sen där man skulle skicka in ett förslag till en sida i ett festhäfte. Bidraget kom från min mamma ;)

Stadie 1:
Men gosingen då, jag är så orolig för dig, min lilla nuffsing. Den där snuvan låter inte alls bra, det går en massa streptokocker och andra otäcka saker nu. Är det inte bäst att vi åker in till lasarettet och kollar upp dig? Så får du kanske ligga kvar och vila lite? Jag vet att sjukhusmaten är bedrövlig, men jag ska ta med lite specialmat från Stadskällaren varje kväll. Jag ska prata lite med avdelningssköterskan, du måste ju få ett rum med tv.

Stadie 2:
Hör nu min sötnos, jag tycker inte om den där hostan du har fått. Jag ska ringa min husläkare så får han komma förbi och titta till dig. Var nu en duktig älskling och gå och lägg dig, för min skull.

Stadie 3:
Det är nog bäst att du går och lägger dig en stund älskling, det är bra att vila när man känner sig lite kulen. Jag ska göra i ordning lite mat åt dig, finns det något i frysen som jag kan micra?

Stadie 4:
Älskling, var nu lite förnuftig. När du har gjort middag till barnen, diskat undan och torkat golvet så ska du nog gå och lägga dig och vila en stund, för säkerhets skull.

Stadie 5:
Ta några magnecyl är du snäll.

Stadie 6:
Men om du kunde ta och gå och gurgla dig eller något så kanske du slapp sitta där och bröla som en brunstig valross hela kvällen!

Stadie 7:
Men kan du SLUTA hosta på mig?!? Vill du att jag ska få lunginflammation?

Publicerat: 2011-04-14 @ 19:43:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!