Snart är det sommar

Tänk ändå, snart är det sommar! Idag har vi haft +8 grader ute och det har töat som bara den trots att solen inte har varit så synlig som jag kanske hade velat. Om bara tre månader ska vi ner till Malmö på bröllop och sen kommer det gå fort till vårat eget. Har spenderat några timmar framför datorn ikväll och försökt komma på vad jag ska ha på mig som bröllopsgäst, tur att det är några månader kvar för jag hittade på tok för många alternativ! Vi har massor att göra här hemma i sommar som vi hoppas på att hinna med innan bröllopet. Men det kanske är bra, då har vi annat att fundera på också så tiden kommer gå extra fort. Vi längtar till september!

Vi ligger väldigt bra till i planeringen så vi känner ingen stress. Ska börja leta reda på detaljerna till Peters kläder, själva kostymen har vi nog en aning om var vi ska köpa men det är ju det där andra som vi måste fundera ut. Väst eller inte? Kravatt eller slips? Näsduk i fickan? Och vilka färger? Det är endel att fundera på. Sen längtar jag otroligt tills jag får prova min bröllopsklänning. Jag är extremt nervös ska jag erkänna! Det känns som att det gick så fort i butiken mellan att jag förklarade ändringarna jag ville göra och hon tog mina mått och det var klart. Så jag hoppas verkligen att dom förstod mig ordentligt. Men det är bara att hålla tummarna och vänta tills den kommer. Peter vet hur jag vill att den ska se ut men jag tror faktiskt att han får vänta med att se den på till själva bröllopet. :)

Ska snart börja pyssla ihop framsidorna till festhäftena, mest bara för att jag har alla saker hemma och det skulle kännas skönt att få pysslet bortgjort så snart som möjligt. Sen ska vi försöka planera in en sväng till Haparanda och IKEA också, för inköp av dukar och lite annat smått och gott.

Nä ni, det får räcka som uppdatering för nu ska jag återgå till att planera allt vi ska göra på gården så fort snön försvunnit. Kan ju kanske vara skönt att planera annat än bröllop en stund :)

Publicerat: 2011-04-03 @ 21:02:26


2 kommentarer
Postat av: Helena

Hej! Vi ska gifta oss samma datum som ni och jag uppskattar verkligen din blogg med tips och bilder härligt samlat. Däremot får jag lite ångest över hur mycket efter vi ligger med planeringen jämfört med er. :)

Hejja på jag fortsätter att följa bloggen för tips!

Mvh

Helena

2011-04-04 - 09:24:48 |
Postat av: Elin (blivande bruden)

Vad roligt att vi ska gifta oss samma datum och att du tycker om min blogg! :D



Jag är en sådan människa som älskar allt med planering och är utbildad upplevelseproducent, så att planera evenemang har jag i ryggmärgen. Så det är inte så konstigt att jag skyndar på all planering och ligger längre fram än nödvändigt. Ni behöver inte känna någon ångest, än är det gott om tid kvar! :) Jag hoppas jag kan ge er några tips på vägen. Säg till om det är något speciellt som du skulle vilja se mer om i bloggen så ser jag till att fixa det :)

2011-04-04 - 12:42:21 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!