Utkast till vigselprogram

Jag ligger ju en bit före i planeringen än vad man egentligen behöver, så självklart har jag hunnit göra ett första utkast till vigselprogram också. Så här kommer nog vårat upplägg se ut, jag har kikat lite på forum och även på vigselprogram jag har kvar från bröllop vi har varit gäster på för att komma fram till ordningen. Vi ska sedan lägga till vilken psalm det är som gäller, låtnamnen vid solosång och in- och utgångsmarschernas namn. Vi planerar även att skriva in psalmtexterna i vigselprogrammet så att våra gäster inte behöver slå i psalmböckerna utan har texten direkt framför sig. Herrens bön kommer också finnas med för dom som känner att dom behöver en fusklapp :) Och så kommer självklart namnen på prästen, solisten och organisten finnas med.



Inledningsmusik
(församlingen står upp)

Psalm

Inledningsord

Bibelläsning

Solosång

Vigselakt
(församlingen står upp)

Solosång

Förbön

Herrens bön

Välsignelsen

Vigseltal

Psalm 

Utgångsmarsch

Publicerat: 2011-04-07 @ 22:17:28


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!