Våra inbjudningskort!

Här kommer dom efterlängtade bilderna på våra inbjudningskort! Det är ju viss censur på dom så det får ni ha överseende med, det är lite svårt att censurera dom snyggt så jag försökte inte ens haha. :) Det var svårt att ta foton som gör färgerna rättvisa, det gula i texten matchar resten bättre i verkligheten och det gula är verkligen soligt klargult och det vita är kritvitt. :)


FRAMSIDA låten "The Wonder of You" med Elvis Presley är citerad på framsidan.

Storleken (höjden) på inbjudningarna är bredden på ett A4-blad, sedan har vi tagit bort någon centimeter på längden av pappret och vikt på tre ställen så att vi därmed har fått en liten ficka till informationsbladet som vi har fäst uppe och nere med "taperunners". Teckensnitt vi använt: Calibri och Edwardian Script ITC.


INSIDA inbjudningskort och infoblad

Detta är innehållet i informationsbladet (lite snyggare censurerat haha) :





INSIDA inbjudningskort och infobladet i sin "ficka"



KUVERTEN även de vi postade såg ut så här men då självklart med adressinformation etc.

För att kunna knyta en rosett på framsidan så gjorde jag ett hål i det gula bladet med hålslagen och sedan knöt jag helt enkelt rosetten på samma sätt som på framsidan av inbjudan. Sen klistrade jag på pappret på kuvertet. Vi hoppas att alla rosetterna höll sig snygga hela vägen fram till gästerna :)


Jag har knutit många rosetter ;)

Publicerat: 2011-04-01 @ 19:08:00


4 kommentarer
Postat av: Elin W

det var ju snällt att du censurerade :-P

2011-04-01 - 19:49:14 |
Postat av: Elin (blivande bruden)

kändes som att det var ett bra drag ;)

2011-04-02 - 01:43:06 |
Postat av: Elin W

ja tänk vilka "roliga" samtal jag hade kunnat få annars...

2011-04-02 - 14:38:25 |
Postat av: Sara

Här kommer en till kommentar från mig :)



Jättevackra inbjudningar! Roligt att ni vågar lite med färgerna, blir så glad. Hehe. När man ser dessa inbjudningar så önskar man ju lite själv att man var bjuden :)

2011-04-10 - 10:29:00 | URL: http://lillabrollopsmonstret.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!