MÖHIPPA!

Jag hade det på känn att det skulle bli igår, hade fått lite indikationer och så visste jag att Peters svensexa skulle äga rum då. Dock hade jag inte räknat med att bli hämtad först ;)

Strax före klockan åtta på morgonen så bankade det på dörren, stackarn fick banka länge och ordentligt då våran ringklocka inte fungerar och vi hade lagt oss i källaren då det var så varmt i sovrummet på övervåningen. Det tog alltså ett tag innan vi hörde ;). Jag trodde ju då att det var Peter som skulle hämtas så jag skickade han att öppna och låg kvar i sängen och lyssnade, sen ropade han väldigt munternt: "Elin, det är till dig". Eh? Okey! Gick upp och fick se en man i motorcykelkläder, hjälm och mörka solbrillor. Han hade ett kuvert med mitt namn på. I det kuvertet låg det tre numrerade kuvert med dels vad jag förväntades göra, vad jag skulle packa med mig och vad jag skulle ha på mig. Fick även en "liten" burk (!) med Tequila Rose att få i mig innan avfärd. Det var inte smaskens på morgonen kan jag lova, hade dessutom hunnit borsta tänderna haha. Sen fick jag en hjälm med en krona och rosa tyll och så bar det av på motorcykeln.

Vi åkte till några ställen och tog kort på mig och chauffören (för att bevisa att vi varit där) och jag var tvungen att fråga folk om dom kunde fota oss utan att ta av mig hjälmen. Chauffören sa självklart ingentint under hela färden utan kommunicerade via fler meddelanden och charader. :) Sedan åkte vi tillbaka till vårat bostadsområde och stannade hos grannen tvärs över gatan som är en kär vän. Där väntade en massa underbara tjejjer på mig och de hade dukat upp lite champagnefrukost med goda mackor och allt man kan behöva för att starta dagen. Under furkosten var det lite utfrågningar.  Sedan klädde dom på mig i min outfit, alla var rörande överrens om att jag var lik karaktären Grynet haha. Efter smink och fix fick jag gå till datorn och se en video, där var det mina älskade barndomsvänner i Malmö som hade knåpat ihop en film där dom gav mig mina uppdrag. Blev väldigt glad och rörd över arbetet dom hade lagt ner för att få vara med, TACK tjejjer! Sen bar det av mot stan, klockan var omkring 10 och vi gick ner på loppisen i Badhusparken som är väldigt populärt här i stan. Där fick jag 60 kronor som jag skulle använda för att köpa kvällens outfit till min blivande man. Det var inte det lättaste men jag lyckades! Han blev riktigt snygg haha. Sen försökte jag genomföra mina andra uppdrag, att samla lite saker (något blått, nytt, lånat, fått och ett silvermynt) samt att klippa kalsonglappar. Dock verkar karlarna i den här stan vara lite svårflirtade på morgonen så jag fick många nej när det gällde kalsonglapparna. Lyckades få ihop tio stycken i alla fall!

Sen åkte vi hem till värdinnan för lunch och mer utfrågningar. Fick även måla en tavla av Peter :) När vi hade umgåtts där ett tag åkte vi vidare till "Heta Hyttan" där jag fick prova glasblåsning och göra en egen skål som jag får hämta på tisdag. Riktigt häftigt att prova kan jag lova! Transportmedlet därifrån blev vattenskoter! Killen som körde vattenskotern körde på av bara f*n och hade fått i uppdrag att kasta av mig. Men icke sa nicke! Envis som jag är så klamrade jag fast mig för kung och fosterland. Bestämde mig även tidigt att om jag åkte av skulle jag se till att ta honom med mig i fallet haha. Det var riktigt roligt i varje fall! Mycket runt runt runt i snäva cirklar och hoppande på vågorna, lovely!

När vattenskoterföraren insett att jag inte planerade att flyga av inom dom närmaste timmarna så lämnade han av mig på Havsbadet, där fick jag en ljuvlig massage och vi mötte upp med Peters svensexa för middag och fest. Dagen blev lite lång så jag hann bli lullig av alla drinkarna vid lunch och sen nyktra till innan festen och då jag var lite slut efter en intensiv dag så blev det en lugn fest för min del. Och det var ju lite tråkigt dock att många gjorde tidig kväll men förståeligt då det varit en lång dag. Men vi hade riktigt kul! Vi somnade nog först vid fyra i morse, glada över att så många av människorna som betyder mycket för oss hade möjlighet att vara med! :D TACK till er allihopa! Gårdagen var verkligen ett minne för livet!


Bilden nedan togs under lunchen, alla härliga brudar var tyvärr inte med på bilden men det är den enda jag har just nu, jag hoppas på att få ta del av fler bilder senare :) Hoppas ingen har något emot att jag lägger in den här!

Publicerat: 2011-08-07 @ 12:47:28


2 kommentarer
Postat av: Elin W

Vad roligt att du är nöjd :-)

2011-08-08 - 12:37:05 |
Postat av: Elin (blivande bruden)

Klart jag är nöjd! Kommer dock alltid vara bitter på alla torra pitekillar som inte vill offra sin kalsonglapp till ett gott ändamål. Hoppas dom skäms!

2011-08-08 - 13:51:49 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!