Lite motvind

Ja just nu går inte allt så bra som vi hade hoppats, även om det nu inte är nåt allvarligt som blivit tokigt...

Jag hade en plan att min vigselring skulle vara en kopia av gammelmormors ring men då i titan för att matcha förlovningsringen. Jag, som i och för sig inte har nåt egentligt kunnande inom det yrket, tycker inte att den ringen verkar så avancerad men de jag har varit i kontakt med kunde inte göra ringen som jag ville. De kunde infatta stenarna på samma sätt men inte fasa ned kanterna vilket är den detaljen som gör så att båda ringarna liknar varandra. Det hade varit kul att kunna säga att min ring var en kopia av hennes, lite sentimentalt sådär, men nu får jag tänka om. På bilden här nedan ser ni min förlovningsring nedan och hennes (lilla) ring ovanpå.



Sen hade vi hoppats att våran guldsmed, som stängde precis, skulle vara kopplad på något sätt till en guldsmed i Luleå med samma namn och att vi genom dom kunde få lite hjälp då Peters ring är lite för stor trots att vi lyssnade på butiksbiträdets rekomendationer. Men dom har ingen koppling till varandra överhuvudtaget... Typiskt!

Men det finns ändå saker som går bra, genom att Rusta är villig att beställa in ljusstakarna vi vill ha så halverar vi plötsligt den kostnaden! Helt perfekt! Budgeten är ju inte direkt obegränsad så när det plötsligt blir sådana förändringar i den kan man inte bli annat än glad :)

Publicerat: 2011-02-17 @ 18:18:17


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!