Annorlunda bröllop

Har spenderat morgonen med att googla på annorlunda bröllop. Jag tycker att det är kul när man försöker hitta någonting som återspeglar ens personlighet och som sticker ut lite från mängden. Men jag tycker att man kan gifta sig i kyrkan på det traditionella viset och fortfarande skapa ett unikt bröllop. Lägger man ner tanke på sin klänning, hur sången framförs i kyrkan, vilken musik man vill ha i kyrkan, dukningen på festen och andra liknande detaljer så kan man skapa ett unikt bröllop utan att gifta sig på något extremt ställe. Här kommer några ovanliga bröllop som jag hittade via google.

  • Bröllop inne på ett IKEA-varuhus under öppettid. Klicka här!
  • Ett Hello Kitty bröllop. (se bilden nedan)
  • Ett undervattensbröllop i full bröllopsutstyrsel. Klicka här!
  • Ett bröllop i Ice Hotels kyrka, är kanske inte så underligt för oss här i norr men ändå speciellt. Klicka här!
  • Bröllop i en luftballong. Klicka här!
  • Bröllop i SkyView på Globen. Klicka här!
  • Ett bröllop där brudparet sitter på hästryggen vilda western stil.

  • Man kan nog hitta en hel del fler sådana här mer "extrema" bröllop som man inte kan kalla annat än unika. Och nog tycker jag att det är en rolig förteelse med sådana arrangemang men då hoppas jag verkligen att brudparet gör detta för att det symboliserar dom och inte bara för att vara egna. Det är först när det finns en tydlig anknytning till brudparet som jag tycker det blir charmigt!

    Publicerat: 2011-01-23 @ 09:29:41


    1 kommentarer
    Postat av: Lotta Ahlsten

    Vad trevlig dina poster verkar vara! kommer med all säkerhet att läsa dina poster igen! =P Hoppas du har en rolig helg =P

    2011-02-22 - 17:55:52 | URL: http://jade.se/paketresor

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    RSS 2.0
    Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!