Middag med värdarna

Igår drog våran värd ihop en jättetrevlig surströmmingsmiddag för mig, Peter, värdinnan och hennes sambo. Middagen avrundades självklart med att prata bröllop. Vet inte om värdinnans sambo var så imponerad eller om det helt enkelt var ett klassiskt fall av matkoma men han somnade där han satt. ;) Det var i alla fall skönt att på allvar prata igenom bröllopsdagen, vi kollade på första utkastet av festprogrammet och jag berättade hur vi såg framför oss att kvällen skulle fortlöpa. Det känns riktigt bra!

Idag har jag haft ett släng av "undrar-om-jag-skulle-ha-tagit-en-mindre-storlek-på-vigselringen-sjukan", det klassiska när det gäller mig. Lätt att vara velig, vi tog samma storlek på vigselringen som förlovningsringen och nu när jag sitter och tänker efter så är förlovningsringen nästan lite stor. Ringde till och med och pratade med guldsmeden haha. Men hon berättade att de kommer sitta tightare när de är två och i och med att jag har gott om tid så hinner dom åtgärda det om storleken är fel. Puuuh! Nu kan jag andas ut och tänka på annat ;) Vill ju inte göra om samma miss som vi gjort tidigare då Peters förlovningsring är märkbart förstor och "hänger" på sniskan när det är kallare ute och fingrarna blir smalare. Titan är snyggt men inte så praktiskt då det inte går att storleksändra så vi ska beställa en ny ring till honom också. Oh well, nu är lunchen slut och jag måste fortsätta arbeta. Har grubblat på bröllopet hela helgen så det är lite svårt att släppa det och göra någon nytta ;)

Publicerat: 2011-07-18 @ 12:44:47


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!