Noter, toner, accord och...eh?

Är det någonting jag verkligen inte behärskar så är det musikernas värld med noter och accord och tja... sånt... Skickade ett mail till musikern med in- och utgångslåtarna vi vill ha, skickade även med klipp från youtube där de spelas på piano. Men nu har jag fått ett kort och koncist svar att hon vill ha noterna för att kunna bedöma om den går att spela på orgel, aha. Okey. Vart hittar jag sånt? Har satt en av mina musikaliska barndomsvänner på uppdraget och hoppas hon kan hjälpa mig. När jag har försökt fråga runt hittils har jag fått motfrågor som lika gärna hade kunnat vara matematiska termer eller på spanska, så mycket kan jag om hur man spelar musik haha. Håll tummarna att detta är enkelt ordnat!

Publicerat: 2011-07-25 @ 12:59:26


1 kommentarer
Postat av: Superwoman

Har kollat med min moster som kollade på nåt ställe där hon brukar kolla, men där fanns det inte så hon skulle slänga ut frågan till några.. Så jag väntar på svar. Ska fundera vidare om det finns någon fler som kan kunna detta! Jag förstår ju vilken sits ni sitter i.. :) Been there, done that. ;)

2011-07-26 - 10:45:37 | URL: http://superwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!