Förvirrad tårtbeställare

När det gäller bröllopsplanering så erkänner jag att jag inte undersökt detta med tårtor särskilt noga. Jag har trott att det kan finnas begränsningar gällande smaker hos konditorierna i stan så tanken var att komma fram till något tillsammans med dem. Jag ringde dom idag (då hon i butiken i fredags inte visste nåt) för att prata om detta och det lät ungefär så här:

Jag - Hej, jag skulle vilja höra vad det finns för smakalternativ på bröllopstårtor.
Konditoriet - Vi har inga direkta fasta alternativ utan det är upp till er vilka kombinationer ni vill ha.
Jag - Okey, men vilka brukar vara era populäraste kombinationer?
Konditoriet - Tja, jag vet inte riktigt. Vi kan ju göra det mesta.
Jag - Okey, jag hade hoppats på lite tips. Trodde ni hade några alternativ (skrattar till lite)
Konditoriet - Nä vi har ju inga fasta alternativ... men vad tycker ni om?
Jag - eh... ja... hallon och choklad är ju goda tillsammans så det har vi funderat lite på.
Konditoriet - tänkte du chokladmousse då eller?
Jag - eh... ja jag vet inte. Hur brukar man göra?
Konditoriet - Det är ju som sagt en smaksak och upp till er hur ni vill göra, vi har inga begränsningar.
Jag - okey, kan ni göra en tårta med typ hjortron då eller?
Konditoriet - nja, då måste jag nog prata med min chef först...

Hur jag än försökte få henne att ge lite tips och förslag så mötte hon det bara med att det är upp till oss hur vi vill kombinera. Jag var ganska tydlig med att jag ville ha tips men inte det, hon nämnde inte ett endaste förslag. Så nu ska jag leta upp nån annan konditor som kanske kan vara lite engagerad och hjälpa oss på traven och försöka googla en massa smakkombinationer. Någon som har tips på en god tårta???

Publicerat: 2011-06-13 @ 08:57:13


3 kommentarer
Postat av: Rosanna (Fru R)

Vi har valt browniebotten med ett lager chokladmousse och sedan hallonmousse över det. Sist men inte minst sprayas hela tårtan med vit choklad och dekoreras med levande rosor. Ingen av oss gillar marsipan eller sugerpaste, så detta passar oss perfekt. Och gott är det! :)

2011-06-14 - 10:27:17 | URL: http://forbetterandforworst.blogg.se/
Postat av: Elin (blivande bruden)

Det låter ju riktigt smaskigt! Gillade att ni har vit choklad istället för marsipan/sugarpaste! :)

2011-06-14 - 14:44:17 | URL: http://jagblirsnartfru.blogg.se/
Postat av: Helena

Vi kommer ha chokladmoussetårta med hallon i mitten. Älskar också vit chokladmousse, mer choklad till brudarna! :)

2011-06-14 - 20:00:24 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!