Rispåsarna igen

Nu har påsarna jag beställde från Ebay kommit och dom kommer passa perfekt. Storleken var riktigt bra och vi satsar på en matsked ris per påse. Så då ser det ut som bilden här nedanför.

Dock är jag ju inte riktigt som jag ska, så istället för att bara fylla påsarna och njuta av hur enkelt det var så jag har jag självklart bestämt mig för att byta ut banden så att de matchar färgtemat och så att vi kan få en söt rosett på dem. Det var faktiskt inte så svårt att göra så då kommer våra rispåsar se ut så här:



Jag har trätt in de gula banden mellan de sömmar som de vita banden först var inom, jag gjorde det enkelt genom att klippa av de vita banden alldeles vid knutarna, sen tog jag bort ett av banden då jag bara ska ha ett och knyta rosett istället. I det andra bandet, som var kvar, knöt jag sedan fast det gula och drog det enkelt igenom "fållorna". De gula banden är bredare men passar perfekt. Har dessutom en massa gula band hemma som jag köpt för nästan inga pengar alls på Ebay, så den totala kostnaden för rispåsarna kommer inte bli särskilt hög (ca. 1 krona per påse utan ris), tack vare mitt älskade Ebay!

Publicerat: 2011-06-24 @ 08:34:47


2 kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Hej! Jag har själv tänkt att börja skriva här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2011-07-20 - 07:57:20 | URL: http://smsalåna.nu
Postat av: Elin (blivande bruden)

Jag har haft blogg här på blogg.se länge och har lärt mig hur man redigerar utseendet på den. Sen tycker jag det är väldigt enkelt att använda sig av blogg.se, jag har provat wordpress och liknande men det var inget för mig :)

2011-07-20 - 19:10:31 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!