Ett nytt besök i bröllopsbutiken

När jag var på min första klänningsprovning (läs mer om den här) på Cinderella i Piteå kände jag mig väldigt illa bemött. Dels hade kvinnan i butiken bestämt sig för att jag behövde en budgetklänning trots att vi inte pratat pris och så var hon ganska bestämd vad hon tycket jag skulle ha och lyssnade inte på mina önskningar. Det slutade med att jag köpte min klänning i Luleå trots att det innebar 12 mil tur och retur med bil vid varje provning. Idag var vi tillbaka på Cinderella och skulle kolla vad de hade för några västar till Peter då de andra butikerna i stan hade ett väldigt begränsat utbud. Jag hade hoppats att mitt första möte med kvinnan var ett resultat av att hon hade en dålig dag men, så var inte fallet! Vi kikade på västarna hon hade och det fanns inte så många stilrena varianter som passar stilen på vårat bröllop. Därför fastnade vi för en lätt mönstrad svart väst. Då var hon väldigt bestämd att det blir för mörkt med en svart kostym till en svart väst. Jag påpekade att vi hade mycket svart i vårat färgtema så det skulle inte vara något problem, det var den vi gillade bäst! Men nej, det tyckte hon inte var bra utan hon tyckte en vit var bättre. Sen försökte hon skicka oss därifrån och komma tillbaka med kostymen. Jag kan förstå argumentet att man får en bättre helhetsbild om man kan ta på kavajen också och se färgerna och helheten men hon ville inte ens låta Peter prova. Tillslut fick vi säga till på skarpen att Peter ville prova västen vi var intresserad av för att veta om den överhuvudtaget är ett alternativ innan vi släpade dit kostymen. Det värsta var nog att vi fick säga det flera gånger innan han fick prova västen. Jisses! Letar för fullt efter ett annat alternativ, men med bara tre veckor kvar så får vi väl bita i det sura äpplet och fixa västen därifrån...

Publicerat: 2011-08-22 @ 20:37:25


4 kommentarer
Postat av: Matilda

Skriv ett mail till dom som äger butiken och berätta vad ni har varit med om. Sådanna personer ska inte få ha kvar sina jobb. Jag blir riktigt förbannad när jag läser det här. Min sambo blev utslängd från coop för ett tag sedan. För att klockan var nio och dom skulle stänga. Han fick inte ens hämta sista varorna utan blev lotsad till kassan. Om jag hade haft namn på den otrevliga personen hade jag sagt nått. Vi kommer iaf aldrig med handla där. Det är eran dag och det ni tycker är det som är RÄTT. ( ledsen för att jag blir så otroligt upprörd ) Lycka till med allt!

2011-08-23 - 16:59:54 | URL: http://pavaratsatt.blogspot.com
Postat av: Elin (blivande bruden)

Jag blir väldigt uppretad av sådana situationer. Det värsta i våran situation är att jag är ganska säker på att denna kvinna är ägaren av butiken! Jag är förvånad att hon får något sålt men hon har ju ingen konkurrens här och folk är väl inte så sugna på att resa runt hela norrbotten för att hitta en trevligare butik (förutom jag då haha)

2011-08-23 - 17:48:11 |
Postat av: Therese

Usch. usch. usch. Helt klart ett beteende värt en tripp till Luleå...

2011-08-23 - 18:56:29 |
Postat av: ohelli.se

Nej fy vilken vidrig kvinna. det finns inget värre än att bli bemött på ett sådant sätt. Maila henne, även om hon är ägaren. Lika bra att hon får läsa (höra..) sanningen.



Ni hade ett jättefint bröllop, gillade ert färgtema :)

Kram

2011-09-24 - 20:50:56 | URL: http://ohelli.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!